Rodzaje druków okazjonalnych

pusta broszura

W życiu każdego z nas są momenty, które chcemy świętować na najwyższym poziomie. Do szczególnych okazji należy, chociażby ślub, wydawany przez nas bankiet, czy urodziny i imprezy rodzinne. Aby nasi goście dowiedzieli się o wydawanym przyjęciu lub szczególnej dla nas dacie, tworzone są druki okazjonalne, które przybierają różne formy. Te eleganckie i trwałe propozycje po […]

Czytaj dalej…

Jak przygotować plik do druku?

pracownicy drukarni

Przygotowywanie plików do druku to złożona kwestia, której nowi graficy i pracownicy drukarni uczą się przez długi czas. Pod uwagę należy bowiem wziąć szereg elementów, takich jak oczekiwany efekt końcowy, format pliku, różnice w wykorzystywanych programach, materiał, którego chcemy użyć do drukowania, a także samą technikę nanoszenia farby na podłoże drukarskie. Warto jednak podkreślić, że […]

Czytaj dalej…

Falcowanie jako proces introligatorski

falcowanie

Produkcja materiałów drukarskich odbywa się na kilku etapach. Pierwszym z nich jest tzw. prepress, który obejmuje projektowanie, składanie tekstu oraz obróbkę zdjęć i grafik. Drugim jest samo drukowanie określane jako press. Odbywa się ono zazwyczaj za pomocą specjalistycznych maszyn oferujących najczęściej druk offsetowy lub cyfrowy. Trzeci etap z kolei to postpress, czyli wszelkiego rodzaju czynności […]

Czytaj dalej…

Lakier UV i jego zastosowanie w materiałach promocyjnych

wydruk z lakierem UV

Lakierowanie UV to jedna z technik uszlachetniania druku. Oprócz podnoszenia walorów estetycznych spełnia też funkcje ochronne, zabezpieczając druk przed uszkodzeniami zewnętrznymi, np. zarysowaniami czy otarciami. Dodaje też grubości i sztywności materiałom, które są cieńsze. Sam proces lakierowania UV nie jest skomplikowany, a znacząco wpływa na walory wizualne przygotowywanych materiałów promocyjnych. […]

Czytaj dalej…

Jak wykonać nadruk na torebce papierowej?

torebka papierowa

Torby papierowe są obecnie coraz częściej wybierane ze względu na ekologiczną produkcję, estetykę, a także wytrzymałość. Jest to produkt nie tylko użyteczny, gdyż doskonale nadaje się do zastosowania w różnych branżach, ale również cechujący się sporym potencjałem w zakresie promocji firmy. Możliwość wykonania nadruku na torbie papierowej sprawia, że z powodzeniem może być ona wykorzystywana […]

Czytaj dalej…

Co wpływa na jakość i trwałość druku?

wkłady do drukarki atramentowej

Zlecając drukarni realizację wydruków, oczekujemy przede wszystkim wysokiej jakości, która bezpośrednio związana jest również z trwałością druku. Jest wiele czynników wpływających na jakość i trwałość materiałów drukowanych. W tym wpisie skupimy się na najważniejszych. […]

Czytaj dalej…

Przyszłość i perspektywy reklamy drukowanej

drukowana reklama

Wszelkie analizy dotyczące branży reklamowej jednoznacznie wskazują, że największe wzrosty odnotowuje reklama mobilna i internetowa. Nie da się ukryć, że te dziedziny reklamy rozwijają się najprężniej i z całą pewnością ten trend utrzyma się w przyszłości. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne formy promocji odchodzą do lamusa. Nic nie wskazuje na kres reklamy drukowanej, chociaż […]

Czytaj dalej…

Kolory w druku cyfrowym

kolory w druku

W poligrafii kolory odgrywają kluczową rolę, dlatego też każda metoda druku oraz wszelkie nowoczesne rozwiązania zawsze skupiają się wokół kwestii jak najlepszego odzwierciedlenia barw. Druk cyfrowy daje nam wiele możliwości w zakresie podnoszenia jakości, szybkości realizacji zleceń, personalizacji wydruków itp. Również pod względem kolorów możemy zaproponować klientom znacznie więcej. […]

Czytaj dalej…

5 cech dobrej ulotki reklamowej

mężczyzna czyta ulotkę

Ulotka to forma reklamy, która ze względu na niską cenę jest popularnym sposobem promocji. Oprócz tego, że jest niedroga, cechuje ją także łatwość dystrybucji. Jej skuteczność zależy jednak od wielu czynników. Przygotowanie efektywnych materiałów promocyjnych musi zostać poprzedzone nie tylko ciekawym pomysłem, ale także współpracą z profesjonalną drukarnią, odpowiedzialną za jego realizację. […]

Czytaj dalej…

Formaty druku bez tajemnic

drukarnia

W formatach A, B i C, których używa się od kilkudziesięciu lat, uzyskuje się różne produkty końcowe druku cyfrowego: ulotki, plakaty, wizytówki, koperty, foldery, kalendarze. Jest to możliwe, dzięki wielu wymiarom arkuszy, a tym samym klasom formatów, które oznacza się cyframi od 0 do 10. Ich znajomość zdecydowanie przyspiesza wybór właściwego druku, a kontakt z […]

Czytaj dalej…