Najnowsze wpisy

falcowanie
Blog

Falcowanie jako proces introligatorski

Produkcja materiałów drukarskich odbywa się na kilku etapach. Pierwszym z nich jest tzw. prepress, który obejmuje projektowanie, składanie tekstu oraz obróbkę zdjęć i grafik. Drugim jest samo drukowanie określane jako press. Odbywa się ono zazwyczaj za pomocą specjalistycznych maszyn oferujących najczęściej druk offsetowy lub cyfrowy. Trzeci etap z kolei to postpress, czyli wszelkiego rodzaju czynności odpowiadające...

Czytaj dalej ›

druk
Blog

Jak przygotować plik do druku?

Przygotowywanie plików do druku to złożona kwestia, której nowi graficy i pracownicy drukarni uczą się przez długi czas. Pod uwagę należy bowiem wziąć szereg elementów, takich jak oczekiwany efekt końcowy, format pliku, różnice w wykorzystywanych programach, materiał, którego chcemy użyć do drukowania, a także samą technikę nanoszenia farby na podłoże drukarskie. Warto jednak podkreślić, że...

Czytaj dalej ›

Nadruk na torebce papierowej
Blog

Jak wykonać nadruk na torebce papierowej?

Torby papierowe są obecnie coraz częściej wybierane ze względu na ekologiczną produkcję, estetykę, a także wytrzymałość. Jest to produkt nie tylko użyteczny, gdyż doskonale nadaje się do zastosowania w różnych branżach, ale również cechujący się sporym potencjałem w zakresie promocji firmy. Możliwość wykonania nadruku na torbie papierowej sprawia, że z powodzeniem może być ona wykorzystywana do...

Czytaj dalej ›

druk
Blog

Co wpływa na jakość i trwałość druku?

Zlecając drukarni realizację wydruków, oczekujemy przede wszystkim wysokiej jakości, która bezpośrednio związana jest również z trwałością druku. Jest wiele czynników wpływających na jakość i trwałość materiałów drukowanych. W tym wpisie skupimy się na najważniejszych.

Czytaj dalej ›

lakierowanie uv
Blog

Lakier UV i jego zastosowanie w materiałach promocyjnych

Lakierowanie UV to jedna z technik uszlachetniania druku. Oprócz podnoszenia walorów estetycznych spełnia też funkcje ochronne, zabezpieczając druk przed uszkodzeniami zewnętrznymi, np. zarysowaniami czy otarciami. Dodaje też grubości i sztywności materiałom, które są cieńsze. Sam proces lakierowania UV nie jest skomplikowany, a znacząco wpływa na walory wizualne przygotowywanych materiałów promocyjnych.

Czytaj dalej ›

drukowanie
Blog

Formaty druku bez tajemnic

W formatach A, B i C, których używa się od kilkudziesięciu lat uzyskuje się różne produkty końcowe druku cyfrowego: ulotki, plakaty, wizytówki, koperty, foldery, kalendarze. Jest to możliwe, dzięki wielu wymiarom arkuszy, a tym samym klasom formatów, które oznacza się cyframi od 0 do 10. Ich znajomość zdecydowanie przyspiesza wybór właściwego druku, a kontakt z...

Czytaj dalej ›

przyszłość
Blog

Przyszłość i perspektywy reklamy drukowanej

Wszelkie analizy dotyczące branży reklamowej jednoznacznie wskazują, że największe wzrosty odnotowuje reklama mobilna i internetowa. Nie da się ukryć, że te dziedziny reklamy rozwijają się najprężniej i z całą pewnością ten trend utrzyma się w przyszłości. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne formy promocji odchodzą do lamusa. Nic nie wskazuje na kres reklamy drukowanej, chociaż...

Czytaj dalej ›

druk cyfrowy
Blog

Kolory w druku cyfrowym

W poligrafii kolory odgrywają kluczową rolę, dlatego też każda metoda druku oraz wszelkie nowoczesne rozwiązania zawsze skupiają się wokół kwestii jak najlepszego odzwierciedlenia barw. Druk cyfrowy daje nam wiele możliwości w zakresie podnoszenia jakości, szybkości realizacji zleceń, personalizacji wydruków itp. Również pod względem kolorów możemy zaproponować klientom znacznie więcej. Druk cyfrowy to głównie druk w CMYK-u,...

Czytaj dalej ›

ulotka reklamowa
Blog

5 cech dobrej ulotki reklamowej

Ulotka to forma reklamy, która ze względu na niską cenę jest popularnym sposobem promocji. Oprócz tego, że jest niedroga, cechuje ją także łatwość dystrybucji. Jej skuteczność zależy jednak od wielu czynników. Przygotowanie efektywnych materiałów promocyjnych musi zostać poprzedzone nie tylko ciekawym pomysłem, ale także współpracą z profesjonalną drukarnią, odpowiedzialną za jego realizację.

Czytaj dalej ›

kalendarz reklamowy
Blog

Drukowane gadżety przydatne na co dzień

Większość firm przynajmniej raz w czasie swojej działalności korzysta z usług drukarni. Najczęściej zamawiane są wydruki mające na celu reklamę firmy, takie jak ulotki, katalogi, plakaty i oczywiście – wizytówki. Część właścicieli firm decyduje się też na druk różnego rodzaju praktycznych gadżetów, które mogą wręczać jako drobne prezenty swoim klientom. Z czego klienci cieszą się...

Czytaj dalej ›

znak zapytania
Blog

Jak drukować i się nie wykosztować?

Prawdopodobnie każda osoba, która była kiedykolwiek odpowiedzialna za druk materiałów firmowych, potwierdzi, że kluczem do sukcesu jest współpraca z zaufaną drukarnią. Uczciwi specjaliści będą potrafili tak doradzić technikę drukarską, by nie naciągać klienta na niepotrzebne koszty. Jeśli do tego uda nam się znaleźć drukarnię, która obsłuży nas kompleksowo, cena za druk będzie jeszcze niższa. Ale...

Czytaj dalej ›

uszlachetnianie papieru
Blog

Metody uszlachetniania druku

Uszlachetnianie druku to nic innego, jak jego upiększanie. Każdy z nas miał kiedyś w rękach wydruk, który bynajmniej nie przypominał zwykłego dokumentu z drukarki. Okładki książek z wytłoczonymi literami, aksamitny w dotyku folder reklamowy, czy pozłacane logo firmy na wizytówce – te wszystkie udoskonalenia produktów osiąga się właśnie dzięki uszlachetnianiu druku.

Czytaj dalej ›

kalendarz 2020
Blog

Kalendarze na 2020 rok. Co jest teraz na czasie?

Kalendarze firmowe od lat są na szczycie listy najbardziej pożądanych gadżetów reklamowych. Nie ma w tym nic dziwnego: o ile na biurko lub do torebki często kupujemy planer, o tyle zazwyczaj brakuje nam dużego kalendarza na ścianie, który nie tylko wygodnie pozwala sprawdzić datę, ale jest też wspaniałą ozdobą domu czy biura. Jakie trendy w...

Czytaj dalej ›

introligatornia
Blog

Popularne usługi introligatorskie

Każda profesjonalna introligatornia odpowiada za szereg czynności, wchodzących w skład tzw. postpressu, czyli procesu wykańczania druku. W tym artykule przedstawimy najważniejsze przykłady usług introligatorskich, które realizowane są przez naszą firmę AAPrint.

Czytaj dalej ›

ulotki
Blog

Poligrafia i jej znaczenie dla promocji biznesu

Pomimo mocnego rozwoju Internetu, promocja i reklama w tradycyjnej formie, wciąż ma duże znaczenie dla biznesu. Może wydawać się to niemożliwe, ale nie każdy korzysta z internetu. Co więcej, wiele osób docenia tradycyjne formy promocji, a także może mieć z nimi kontakt podczas sytuacji życia codziennego. Dlatego też inwestycja w gadżety firmowe i druk reklamowy,...

Czytaj dalej ›

Wykorzystanie bloczków samokopiujących
Blog

Bloczki samokopiujące. Co to takiego?

Z pewnością każdy z nas spotkał się kiedyś z koniecznością podpisania jakiejś umowy lub innego, prawnie wiążącego dokumentu. Zwykle wymagane jest utworzenie kilku kopii dla każdej ze stron. Bloczki samokopiujące znacznie usprawniają tę procedurę i umożliwiają wykonanie podpisu na kilku arkuszach jednocześnie.  Zasada działania i formaty Bloczek samokopiujący to nic innego jak zbitka kilkustronicowego szablonu...

Czytaj dalej ›

Druk
Blog

Druk cyfrowy i offsetowy. Porównanie

Jeśli kiedykolwiek byłeś w drukarni, zapewne zdarzyło Ci się usłyszeć pytanie: Druk cyfrowy czy  offsetowy? W takim momencie może zapaść chwila dekoncentracji. Nawet, jeśli wiesz, czym jest druk cyfrowy i offsetowy, zazwyczaj nie zastanawiasz się nad  tymi różnicami. Jeśli chcesz je poznać, aby  zawsze móc podjąć dobrą decyzję podczas wyboru druku, czytaj dalej.

Czytaj dalej ›

Drukarnia
Blog

Druk własnej książki? To możliwe!

Dobry pomysł przelany na kartki to połowa sukcesu w drodze do wydania własnej książki. Wydrukowanie gotowego materiału również nie wydaje się trudnym zadaniem. Jednak warto wcześniej pomyśleć nad oprawą książki i formatem druku. W takim przypadku warto zwrócić się o pomoc do specjalnych drukarni, które zajmą się całą resztą.

Czytaj dalej ›

druk fluorescencyjny
Blog

Zastosowanie druku fluorescencyjnego

Druk fluorescencyjny to wyjątkowy sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców, dzięki wykorzystaniu zjawiska fluorescencji. Fluorescencja to zdolność substancji do emitowania światła pochłoniętego. Oznacza to tyle, że grafiki stworzone w technice druku fluorescencyjnego świecą w świetle dziennym i czasowo w ciemności.

Czytaj dalej ›

Drukowanie kalendarzy
Blog

Kalendarz firmowy – idealny prezent dla klientów

Z kalendarzy korzystamy wszyscy. I chociaż obecnie znacznie częściej sięgamy po kalendarze cyfrowe znajdujące się w naszych komputerach, tabletach czy telefonach komórkowych, to jednak tradycyjne formy nie wychodzą z użycia. Z kalendarzami ściennymi czy biurkowymi mamy do czynienia w biurach, instytucjach, urzędach, a także domach. Ich przejrzysta forma i ogólna dostępność pozwala szybko sprawdzić aktualną...

Czytaj dalej ›