5 cech dobrej ulotki reklamowej

Kategoria: Blog

ulotka reklamowa

Ulotka to forma reklamy, która ze względu na niską cenę jest popularnym sposobem promocji. Oprócz tego, że jest niedroga, cechuje ją także łatwość dystrybucji. Jej skuteczność zależy jednak od wielu czynników. Przygotowanie efektywnych materiałów promocyjnych musi zostać poprzedzone nie tylko ciekawym pomysłem, ale także współpracą z profesjonalną drukarnią, odpowiedzialną za jego realizację.

Czytelny pomysł

Aby ulotka spełniła swoją funkcję, musi być czytelna. Z tego względu należy zrezygnować ze szczegółowych opisów oraz zbyt dużej liczby danych kontaktowych. Wszystkie te elementy zapełniają przestrzeń, sprawiając, że potencjalny klient traci zainteresowanie. Warto jednak podać krótki link do strony, gdzie znajduje się cała oferta firmy. Projektując ulotkę, należy także ograniczyć liczbę kolorów, krojów pisma i towarzyszących mu grafik.

Praktyczne zastosowanie

Ze względu na popularność tej formy reklamy, wiele osób wyrzuca wręczone im ulotki. Aby temu zapobiec, ulotka może zostać narzędziem, dzięki któremu można odebrać kod rabatowy, voucher do odbioru lub bilet wstępu. Jeśli firma ma ograniczony budżet, warto, aby stanowiła mapę dojazdu do reklamodawcy. Rolę ulotki należy podkreślić za pomocą kolorystyki, powiększonej czcionki lub chwytliwego hasła.

Papier dobrej jakości

Ulotka to materiał promocyjny, który powinien być zarówno giętki, jak i odporny na rozdarcia. Papier dobrej jakości powinien umożliwiać także drukowanie tekstu i grafiki po obu stronach kartki bez prześwitywania. Druk ulotek nie jest więc zadaniem łatwym. Pomagamy klientom w uzyskaniu pożądanego efektu poprzez staranne dobieranie gramatury papieru i jego rodzaju do oczekiwań i upodobań klienta. Gramatura papieru do ulotek musi być zdecydowanie wyższa niż ta w znanych powszechnie kartkach do drukarki.

Optymalny rozmiar

Ulotki, które wysyłane są pocztą, powinny mieć rozmiar odpowiadający wielkości standardowych kopert. Najpopularniejszymi rozmiarami dla reklam znajdujących się na zbiorczych stojakach są formaty A5, A6 oraz A7. Warto jednak pamiętać, że nie trzeba ograniczać się do prostokątnego kształtu. Forma ulotki także może być spersonalizowana, co wyróżni markę i informacje o jej działalności.

Podkreślenie znaczenia firmy

Chcąc promować markę za pomocą ulotki, warto podkreślić jej znaczenie poprzez ekspozycję logo. W ten sposób przekazuje się pierwsze informacje na temat firmy, a także utrwala jej nazwę i charakterystyczne dla niej elementy.