Jak powinien wyglądać plakat reklamowy

Nawet w dobie powszechnego dostępu do mediów, plakat jest częstym nośnikiem reklamowym. Spowodowane jest to faktem, że plakaty są stosunkowo tanie w produkcji, można je rozwieszać w wielu miejscach, a dobrze zaprojektowany i profesjonalnie wydrukowany przyciąga wzrok przechodniów. Ten typ reklamy outdoorowej pozwala na pozyskanie nowych klientów.

Kategoria: Blog

plakat reklamowy

Zasady konstruowania dobrego plakatu

Plakat, który ma odpowiednio spełniać swoje funkcje powinien być w równym stopniu estetyczny i funkcjonalny. Po pierwsze musimy określić funkcję, jaką ma on spełniać. Innymi słowy należy dokładnie określić jaki jest cel kampanii promocyjnej. Zupełnie inaczej będzie wyglądał plakat informujący o spektaklu teatralnym, a inaczej reklama nowego produktu. Podstawą każdej kampanii jest chwytliwe hasło reklamowe, które ma wpisać się w świadomość konsumenta. Ponadto plakat może korzystać z uniwersalnej symboliki, która stanowi element wspólny pewnego kręgu kulturowego. Równie istotna jest spójność wszystkich elementów wizualnych. Decyzja o doborze szaty graficznej, kroju pisma, itd. powinna być zgodna z wizerunkiem firmy. Bardzo istotny jest również nośnik informacji. Musimy zdecydować jaki rozmiar, rozdzielczość oraz elementy graficzne będzie zawierał. Ustalenie te kierujemy następnie do drukarni plakatów.

Czego wystrzegać się w projektowaniu plakatów

Przygotowując projekt graficzny plakatu powinniśmy wystrzegać się przede wszystkim powielania pomysłów konkurencji. Aby plakat przyniósł oczekiwane rezultaty, musi się wyróżniać. Niezbyt czytelne są również plakaty zaprojektowane w jasnych, pastelowych kolorach, które stają się niewidoczne w mocnym lub bardzo słabym świetle. Nasz plakat nie powinien być również przeładowany informacjami. Sprawiają one, że główne przesłanie plakatu jest nieczytelne, a co więcej potencjalny klient często nie zdąży zapoznać się z dużą ilością treści. Wiąże się z tym również używanie zbyt małej i delikatnej czcionki. Bardzo ważna jest również odpowiednia ekspozycja logo marki.