Specyfika i korzyści z zastosowania druku cyfrowego

Kategoria: Blog

korzyści z zastosowania druku cyfrowego

Druk cyfrowy znajduje obecnie coraz szersze zastosowanie. Jest to bardzo wygodna i szybka forma druku bezpośredniego, która umożliwia przygotowywanie różnorodnych materiałów. Sprawdzi się wszędzie tam, gdzie liczy się krótki czas realizacji i atrakcyjne ceny. W tym artykule przybliżymy nieco specyfikę druku cyfrowego, jego zalety, a także zastosowanie.

Specyfika druku cyfrowego

Wydruki cyfrowe stanowią obecnie znaczną większość materiałów reklamowych, informacyjnych, handlowych czy edukacyjnych, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Jest to bardzo wygodna w realizacji metoda, ponieważ pozwala na dostarczanie pliku do wydruku drogą cyfrową, a następnie przeniesienie go na fizyczną powierzchnię poprzez użycie drukarki i systemu farbowania materiału, czyli np. atramentu, tonera lub lasera. Jest to forma druku bezpośredniego płaskiego, która najczęściej wykorzystywana jest w przypadku wydruków o niskich nakładach. Podczas drukowania cyfrowego nie używa się tradycyjnej formy drukarskiej, co wpływa również na obniżenie kosztów za usługi drukarskie.

Kiedy warto wybrać druk cyfrowy?

Druk cyfrowy sprawdza się idealnie w przypadku niewielkich nakładów. Wówczas ta metoda drukowania jest również najbardziej opłacalna. Na wydruki cyfrowe często decydują się firmy, którym zależy przede wszystkim na czasie. To bardzo szybka metoda tworzenia wydruków. Prędkość wynosi ok. 200 stron formatu A4 na minutę.
Cyfrowy druk może być realizowany na różnych rodzajach papierów o szerokim przedziale gramatur oraz w różnym formacie. Co więcej, możliwa jest cyfrowa obróbka materiału, która umożliwia m.in. zarządzanie kolorami czy skalowanie obrazu. Wydruki mogą być pokryte błyszczącą folią lub lakierem UV.
Druk cyfrowy wybierany jest najczęściej wówczas, gdy materiały przeznaczone do druku mają być zachowane w tonacji czarno-białej lub wykorzystują kolorystykę CMYK. Zwykle świetnie sprawdza się w przygotowywaniu materiałów reklamowych, takich jak ulotki, plakaty, ogłoszenia, dokumenty handlowe itp.