Kalendarz firmowy – idealny prezent dla klientów

Kategoria: Blog

Drukowanie kalendarzy

Z kalendarzy korzystamy wszyscy. I chociaż obecnie znacznie częściej sięgamy po kalendarze cyfrowe znajdujące się w naszych komputerach, tabletach czy telefonach komórkowych, to jednak tradycyjne formy nie wychodzą z użycia. Z kalendarzami ściennymi czy biurkowymi mamy do czynienia w biurach, instytucjach, urzędach, a także domach. Ich przejrzysta forma i ogólna dostępność pozwala szybko sprawdzić aktualną datę, a niektóre bardziej rozbudowane kalendarze umożliwiają też wykonywanie krótkich notatek czy organizację planu dnia lub tygodnia.

Skoro kalendarze są tak powszechnie wykorzystywane, warto pomyśleć o użyciu ich jako skutecznego narzędzia promocji firmy.

Kalendarz reklamowy ­– promocja Twojej firmy przez cały rok

Kalendarz reklamowy, bez względu na formę, stanowi świetny sposób na promocję firmy każdego dnia w roku. Wystarczy w ciekawy sposób zastosować w nim logo firmowe lub zdjęcia związane z firmą albo branżą, a przez 365 dni w roku klienci będą mieli pośredni kontakt z firmą i oferowanymi przez nią produktami lub usługami.

Podczas projektowania i drukowania kalendarza warto jednak dobrze zastanowić się, jaki będzie jego cel. Najczęściej kalendarz jest wręczany wybranym klientom lub partnerom biznesowym jako miły prezent. Można jednak wdrożyć go jako jedno z narzędzi wspierających prowadzoną kampanię marketingową. Różnorodne rodzaje kalendarzy dają nam wiele możliwości w tej kwestii.

Zdecydowanie najpopularniejszym formatem jest kalendarz na biurko w kształcie piramidy. Zwykle kalendarze tego rodzaju wykonane są z tektury i mają pojedyncze kartki do zerwania przeznaczone na kolejne miesiące. Ciekawą wersją “piramidek” są specjalne kalendarze spiralowane, w których kartki nie są zrywane, a przekładane na tylną część piramidki.

Inną formą są kalendarze ścienne – czytelne, widoczne i często stanowiące bardzo dużą przestrzeń reklamową dla firmy. Warto jednak pamiętać, że na takim kalendarzu nie trzeba wcale eksponować wyłącznie przedsiębiorstwa. Można wzbogacić go oryginalną grafiką, dodając logo firmowe jako reklamowy akcent.