Jak wygląda wizytówka idealna?

Kategoria: Blog

idealna wizytówka firmowa

Wizytówki firmowe są poniekąd twarzą firmy. Potencjalny klient, otrzymując wizytówkę od handlowca już na pierwszy rzut oka ocenia standardy Twojego przedsiębiorstwa. Wizytówka powinna więc być wydrukowana na solidnym, dobrej jakości papierze i mieć idealnie równo przycięte krawędzie. Dlatego też druk wizytówek należy zlecać zawsze zaufanej firmie o wieloletnim doświadczeniu. W jej ręce składamy pierwsze wrażenie, jakie będziemy robić na naszych potencjalnych klientach.

Projekt

Bardzo ważny jest projekt wizytówki. Specjaliści twierdzą, że zawsze lepiej jest zrobić wizytówkę skromniejszą i bardziej czytelną, niż pstrokatą i trudną do rozszyfrowania. Zaprojektowanie wizytówki powinno się zlecać profesjonalistom. Dobra wizytówka ma nie tylko świetną jakość wykonania, ale również chwytliwy design. Idealnie, gdy poza logotypem naszej firmy znajdzie się element nawiązujący do naszej działalności. Od rodzaju działalności zależy też styl wizytówki. Bankowcy i prawnicy powinni postawić raczej na stonowane kolory i regularny, symetryczny rozkład danych kontaktowych. Jednak przedstawiciele zawodów związanych z kreacją: copywriterzy, malarze, projektanci itp., mogą z wizytówki zrobić próbkę swoich możliwości.

Informacje

Wizytówka to narzędzie biznesowe i tak powinno się ją traktować. Oznacza to, że umieszczamy na niej niezbędne dane kontaktowe, a elementy reklamowe ograniczamy do minimum. Na pewno musi się znaleźć na niej nazwa firmy, imię, nazwisko i stanowisko właściciela wizytówek. Poniżej powinny być umieszczone dane teleadresowe: telefon komórkowy i stacjonarny, adres e-mail, fax i dokładny adres firmy. Dla wygody pracowników i klientów dobrze jest umieścić też numer NIP i REGON. Obecnie częstą praktyką jest tez podawanie adresu www firmy, a nawet fanpagu na Facebooku. Jeśli umieszczamy też informację o zakresie działalności naszej firmy, powinny być one maksymalnie skrócone, najlepiej do postaci krótkich haseł.